صرفه جویی حاصل از پنجره upvc






تولیددرب و پنجره یو پی وی سی sabapanjare

تولید درب و پنجره -upvc

در نگاه اول به نظر می رسد که صرفه جویی حاصل از پنجره دوجداره تنها به علت عایق بودن این پنجره ها و صرفه جویی در مصرف انرژی است ، اما مسائل دیگری نیز در مورد این پنجره ها وجوددارد که سبب کاهش بسیار زیادی در هزینه های خانوار می گردد :

ورود رطوبت ، آب ، دود و گرد و غبار و یاحتی حشرات موذی از میان درزهای درب و پنجره ها ، علاوه بر افزایش هزینه های درمانی خانواده هزینه های نظافت و پاکیزگی شامل آب ، برق و مواد شوینده را شامل شده و شستشوی مرتب پرده ها ، فرشها ، مبلها و تعویض لوازم منزل و هزینه و درد سر نقاشی یا کاغذ دیواری و … را در پی دارد  .

پنجره های یوپی وی سی با جلوگیری از نفوذهوا (Air Infiltration) و رطوبت و سایر عوامل مزاحم ، کاهش آلودگی محیط زندگی و همچنین با جلوگیری از تابش سرد (Cold Radiation) و تابش گرم ، محیط زندگی شما را بهتر و فضای بیشتری از خانه شما را قابل استفاده می کنند .

یکی از عواملی که موجب سلب آسایش ما در هنگام کار یا استراحت در ساختمانها می گردد ؛ تابش سرد از سطوح ساختمان است .

پنجره های قدیمی با شیشه یک جداره دمای بیرون را به راحتی به داخل منتقل می کنند .

 

در صورتی که دمای هوای بیرون 2- درجه باشد دمای سطح شیشه در داخل به حدود صفر می رسد و در این زمان ایستادن در کنار پنجره ها مشابه ایستادن مقابل سطح بزرگی از یخ یا برف در هنگام زمستان می باشد . عکس این مسئله در تابستانهای گرم نیز وجود دارد . گاه دمای سطح شیشه های پنجره مانند دمای رادیاتور های روشن می باشد .گویی در گرمای تابستان رادیاتورهایی به بزرگی سطح پنجره ها روشن کرده ایم . در این حال هرچه وسایل سرمایشی روشن باشند و انرژی مصرف بکنند . خرج خنثی کردن این گرمای منتقل شده از شیشه ها و پنجره ها می شود.

پنجره upvc به جز تغییر در ضریب انتقال حرارت باعث می شوند تا نفوذ هوا به حداقل برسد ؛ پنجره upvc بدلیل درزبندی کامل موجب می شوند تا از ورود نسیم سرد در زمستان و نسیم گرم در تابستان به داخل جلوگیری شود . در نتیجه شرایط آسایش حرارتی با صرف انرژی کمتری قابل حصول است .

ورود نسیم سرد از پنجره های آهنی یا آلومینیومی بدون درزبندی را تقریبا همه در زمستان تجربه نموده اند و گاهی برای مبارزه با آن از نوارهای درزگیر استفاده می شود ، که تا حدودی مشکل را کاهش می دهد ، اما عمر کم و کیفیت پایین درزبندی باعث می شود که مشکل کاملا مرتفع نگردد .

گاه در زمستان تنها منطقه قابل سکونت در ساختمان مناطق پیرامون بخاری یا دیگر وسایل گرماییست و فضای اتاقهای خواب تا فاصله زیادی از پنجره ها قابل استفاده نیست و  باید تختها را با فاصله از پنجره ها قرار داد . در برخی موارد در زمستانها به دلیل سرمای زیاد بعضی از اتاقها را از استفاده خارج کرده و درب آنها را برای مدتی می بندیم . در تابستانها نیز ممکن است چنین اتفاقی بیفتد و به محض اینکه از وسایل سرمایی فاصله می گیرید نفستان بند می آید و مجبورید که هنگام خواب وسایل سرمایی را به سمت خود تنظیم کنید و صبح که از خواب بیدار می شوید بدنتان درد می کند و سرما خورده اید و مجبورید مرخصی بگیرید . اما هنگام استراحت نیز همان مشکلات را دارید و نمی توانید دمای دلخواه که اولین لازمه استراحت و آسایش است را در خانه خود فراهم نمایید و یا باید به بخاری و یا به کولر بچسید و بقیه خانه و کارهای خود را ول کرده و فقط به گرم و سرد کردن خود و افراد خانواده بپردازید .

اما به شما پیشنهاد می کنیم که کولر یا بخاری را رهاکرده و محاسبه کنید که ارزش هر متر از ساختمان شما چقدر است و آیا ارزش سلامتی و آسایش شما و خانواده تان قابل اندازه گیری است ؟

تخت ها را به پنجره ها بچسبانید و درب اتاقهایی را که بسته اید باز کنید . وسایل گرمایی و سرمایی اضافی را خاموش کرده و یا از خانه خارج کنید و در ازای آنها فقط یک کار انجام دهید .

پنجره های خانه یا محل کار خود را با پنجره upvc مناسب عوض کنید .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسبها: صرفه جویی حاصل از پنجره upvc
نوشته شده در ساعت توسط zivari|



      قالب ساز آنلاین      


تماس با ما باصبا پنجره آرامش رابه خانواده خود هدیه دهید09104509998-09198112274